LOADED POTATOE HANDMADE SOOO EASYYYY!

July 03, 2017



Hai and assalamualaikum. Selamat pagi semua! Happy 9th Syawal 😘. Semua sudah pun bermula bersekolah. Selamat bersekolah! Bersambunglah aku sebagai seorang surirumah. Home alone lagi. Nak buat macam mana kan. By the way, UPU result keluar lagi 28 hari. Mashallah dah nak dekat dah. Sekejap je masa berlalu, sekejap je dah nak habis setahun. 

Sejak beberapa hari ni, teringin rasanya nak makan loaded potato. Last makan loaded potato kfc two days before hari raya. Sedap gila! I do love that loaded potatoes with cheezy sauces. Nyum nyum! πŸ’•  mesti korang dah terliur kan. Tapi sayang no cheezy sauce. Dulu ada. Beli yang dah siap, serbuk cheezy. Hanya gaul sebati dengan air panas. Memang sedap! Rasa dia memang sama dengan cheezy sauces kfc.  Seminggu dah boleh habis satu paket besar tu. Semua nak dicicah dengan cheezy sauce hahaha. 😏 Okay lets started!


kentang dah siap di blended

Bahan:
Kentang🍠Sos lada hitam⚉⚉Tepung jagungSusu Krim

1. Rebus kentang sehingga kentang itu betul betul sudah "lembik". Masak dengan air yang banyak dengan lama. Nak sedap tambah sedikit garam and gula πŸ˜‰

2. Selepas kentang sudah pun menjadi lembik, betul-betul lembik. Potong kentang menjadi bahagian kecil-kecil dan blender . Blender sehingga dia betul-betul hancur 😏


3. Ini pilihan, boleh letak susu krim sejat selepas blend atau semasa blend. Selain itu juga, boleh letakkan sedikit butter untuk lebih sedap dan gaul hingga sebati 😏



4. Untuk blackpepper sauce. Pakai sos blackpepper and tambahkan sedikit air. Gaul sebati dan tambah air tepung jagung bagi menggempakkan kepekatannya dan gaul sehingga sebati 😏



Tadaaa! Dah siap. Boleh dihidangkan atau terus aje suap ke mulut. Ni pun aku makan sorang hahahahahahahaha πŸ‘…πŸ‘…πŸ’•



Selamat mencuba resipi ni! Biasa biasa tapi enak dimakan begitu sahaja. Boleh jimat duit RM3.90 loaded bowl potato hahaha πŸ‘… selamat menjamu selere πŸ‘€

You Might Also Like

3 comments

  1. Rajinnya awak buat sendiri >.<

    ReplyDelete
  2. aduhai. baru 2 ari lepas aida makan kat kfc.
    feveret ni!
    tgk cara amira buat, mcm santai aje. and ngap! :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum semua yang sudi baca entry ni. Sila tinggalkan comment. Insyallah comment anda akan dilayan.

Terima kasih datang sini.